onsdag den 2. september 2015

Min biotop


Jeg har valgt, at følge op på min nuværende biotop - og undersøge naturen i forhold til den naturvidenskabelige tilgang. Jeg var på min biotop i går og gjorde mig nogle fund.

Vejret var fugtig og det regnede en smule, hvilket gjorde, at der var rig mulighed for at gå på opdagelse i forhold til de mange frøer.
Frøerne er jo lynhurtigt væk igen, så man skal være klar parat når lejligheden byder sig.





En frø er et oplagt emne at tage op i forhold til børn, da den jo nærmest minder om et eventyr. En eventyrlig forvandling fra haletudse til frø.

Der er udgivet meget litteratur omkring frøen og dennes udvikling, eksempelvis



Billedbog om frøens udvikling fra parring, udklækning og forvandling fra haletudse til frø. Derefter fortælles om frøens liv og årets gang med overvintring frem til den selv er voksen og klar til at lægge æg. Med faktadel nederst på sider

1 kommentar:

  1. Fint indlæg - du må meget gerne folde mere ud hvorfor 'en frø er et oplagt emne at tage op i forhold til børn...' Hvilket udbytte kunne børnene få at dette emne? Anvend grundbogen til at underbygge dine argumenter...

    SvarSlet