Mathilde Boye Modul 11 : Dyrehold videopræsentation:
Hej Mathilde.
Det skinner igennem, at du brænder for dit dyrehold. Du er fagligt opdateret i forhold til viden omkring dine kompostorme herunder jeres tydelige interesse for jordens kredsløb, et bæredygtigt miljø. I har tager stilling til at jeres dyrehold er oplagt i forhold til en børnegruppe, og man visuelt kan fremvise denne læreproces i forhold til ormenes funktion, med understøttende viden i form af sprog og bøger eller tegne og fortælle. Ormene er forholdsvis tamme, og nemme dyr at iagttage. Sanserne stimuleres i forhold til at røre, se, høre og lugte. Endvidere er ormene det fælles tredje, Flemming Andersen, som skaber grobund for at udveksle erfaringer og skabe ny viden. Børnene kan udveksle erfaringer omkring ormene, og sproget kommer i spil,pædagogerne kan understøtte med ny og faglig viden herigennem. Det er gennem disse processer man skaber udvikling og læring, og flot set med at gribe børnenes initiativ - Marte Meo og ICDP. Det giver jo netop mening at se sig selv, og så skabe pædagogisk opkvalificering af egen praksis, der jo skaber en bredere nuanceret pædagogisk tilgang til børnene herunder deres trivsel, læring og udvikling. Og som skaber plads til differentierede læringsstile, at der er plads til mangfoldighed og individualitet. Og synes i er perfekte rollemodeler i forhold til at give børnene er dejlig naturoplevelse herunder lyst til "omfavne ormene". Jeres natursyn kommer på sin rette plads, i har tænkt over jeres etik og moral, i viser børnene vej - i viser glæde i måden i rører og taler om ormene, og det er jo netop den holdning, der smitter af på gruppen, da de afkoder deres nære omgivelser herunder pædagogerne. Flot arbejde, jeg er sikker på at børnene gennem denne pædagogiske formidling ved, hvad kompostormens funktion er. Og at den er meget søg at se på og røre ved, og hvordan man passer godt på sådan en fyr.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar